Subject: Pallika liivakarjäär
From: Caspar Rüütel <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>, "Rein Kallas" <[email-masked]>
Date: Mon, 28 Jul 2025 12:50:52 +0300

Tere!

Marina Minerals OÜ taotles Tallinn-Pärnu-Ikla riikliku põhimaantee nr 4
ääres Pallika liivakarjääri maavara kaevandamise luba. Vastavalt
Transpordiameti 25.10.2022 kirjale nr 7.1-7/22/22560-2 (vt I manus),
pidime keskkonnaloa taotlust muutma, kus osa maardlana arvele võetud
liivavarust jäi ESKIISPROJEKTIS kujutatud ökodukti läheduse tõttu välja
(vt II manus).

Täna on välja kuulutatud olulised Tallinn-Pärnu-Ikla riiklikul
põhimaanteel 2+2 sõiduradadega ehitushanked. Kõnealused hanked on
järgmised:

*	Riigitee 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 62,2-64,8 Päädeva-Orgita
ning km 68,2-70,2 Haimre liiklussõlme 2+2 sõidurajaga maantee ehitamine
*	Riigitee 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 70,2-78,8 Haimre-Konuvere
lõigu 2+2 sõidurajaga maantee ehitamine
*	Riigitee 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 108,5 – 115,827 Are
möödasõidu lõigu 2+2 teelõigu ehitus

Sellest tulenevalt pöördub Marina Minerals OÜ Transpordiameti poole
küsimaks, kas on midagi vahepeal muutnud ja/või näete võimalust, et
suuremahuliste täitematerjali vajaduste rahuldamiseks saaks kasutusele
võtta ka Pallika liivamaardla ploki nr 2 kogumahus 118 000 m3 (vt III
manus)?

Ehk on kasvõi teatud leevendavate meetmete abiga võimalik aktiivse
tarbevaruna arvel olev plokk nr 2 kasutusse võtta, seda enam, et suurte
riiklike tee-ehitushangete täitematerjali maht on ülisuur, ehitusse
minevate lõikude läheduses napib puistematerjali karjääre.  Lähedalt
suuremahulise täitematerjali vajaduse rahuldamine hoiaks kokku objekti
ehitusmaksumust.

Kas võime Transpordimetilt paluda vastust esimesel võimalusel?

Lugupidamisega,

Caspar Rüütel

Juhatuse liige

Marina Minerals OÜ

Jalgpalli 21, Tallinn 11312, Estonia

M +372 5698 7373

E [email-masked]